رودی گارسیا، سرمربی باتجربه تیم ملی بلژیک، پس از قرعهکشی رقابتهای جام جهانی ۲۰۲۶ و همگروهی با تیمهای ملی ایران، مصر و نیوزیلند، به ارزیابی اولیه خود از این گروه پرداخت. او ضمن ابراز رضایت از ترکیب کلی گروهها، تیم ملی مصر را به عنوان چالشبرانگیزترین رقیب تیم ملی بلژیک در گروه G معرفی کرد و از عدم آشنایی کامل خود با فوتبال ایران و نیوزیلند سخن گفت که این موضوع، برنامهریزیهای آتی کادر فنی بلژیک را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
[

جام جهانی ۲۰۲۶ و تحلیل قرعه بلژیک: رضایت از کلیت، ابهام در حریفان
رودی گارسیا، که هدایت تیم ملی بلژیک را بر عهده دارد، در واکنش به نتایج قرعهکشی جام جهانی ۲۰۲۶، گروهبندی انجام شده را "جالب" توصیف کرد. او با اشاره به قرعه تیمش در گروه G در کنار ایران، مصر و نیوزیلند، اظهار داشت که در میان این سه تیم، تنها تیم ملی مصر برای او شناخته شده است. این عدم شناخت از دو حریف دیگر، چالش جدیدی را برای کادر فنی تیم ملی بلژیک در مسیر آمادهسازی برای بزرگترین رویداد فوتبالی جهان رقم میزند. تغییر فرمت جام جهانی ۲۰۲۶ با حضور ۴۸ تیم و برگزاری آن در سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک، ابعاد جدیدی به این چالشها افزوده است.
گارسیا و ارزیابی تیم ملی مصر: حریف قدرتمند آفریقایی در جام جهانی ۲۰۲۶
سرمربی تیم ملی بلژیک به صراحت اعلام کرد که تیم ملی مصر را به خوبی میشناسد و آن را یکی از برترین تیمهای قاره آفریقا میداند. گارسیا تاکید کرد که با وجود ستارههایی نظیر محمد صلاح (که یکی از برترین بازیکنان جهان محسوب میشود) و عمر مرموش، مصر خطرناکترین رقیب آنها در گروه G جام جهانی ۲۰۲۶ خواهد بود. این اظهار نظر نشان میدهد که گارسیا و کادر فنیاش، بررسی دقیق بازیهای مصر در جام ملتهای آفریقا را در دستور کار خود قرار خواهند داد تا با آمادگی کامل به مصاف این تیم قدرتمند آفریقایی بروند.
تیم ملی ایران و نیوزیلند در نگاه سرمربی بلژیک: نیاز به بررسی دقیقتر برای جام جهانی ۲۰۲۶
برخلاف مصر، رودی گارسیا اعتراف کرد که شناختی از تیم ملی ایران و نیوزیلند ندارد و تیمهایش هرگز در گذشته با آنها روبرو نشدهاند. این موضوع لزوم بررسی عمیقتر این دو حریف را برای تیم ملی بلژیک مطرح میکند. تیم ملی ایران، به عنوان یکی از قدرتهای فوتبال آسیا و تیمی با سابقه حضور در ادوار مختلف جام جهانی، همواره حریف سرسختی بوده است. تیم نیوزیلند نیز به عنوان نماینده اقیانوسیه، با سبک بازی خاص خود، چالشهای متفاوتی را ارائه خواهد داد. بلژیک برای تضمین صدرنشینی در گروه و تسهیل مسیر خود در مراحل حذفی جام جهانی ۲۰۲۶، باید شناخت کاملی از نقاط قوت و ضعف این دو تیم به دست آورد و هیچ حریفی را دستکم نگیرد.
استراتژی آمادهسازی بلژیک برای جام جهانی ۲۰۲۶: برنامهریزی کمپ تمرینی و دیدارهای دوستانه
سرمربی تیم ملی بلژیک همچنین به برنامهریزیهای آتی برای آمادهسازی تیمش اشاره کرد. او اظهار داشت که قصد دارند حدود چهار روز قبل از آغاز رسمی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ وارد خاک آمریکا شوند. این تصمیم به آنها امکان میدهد تا در ماه ژوئن یک بازی دوستانه دوم نیز برگزار کنند که پیش از این در مورد آن تردیدهایی وجود داشت. این فرصت آمادهسازی طولانیتر، میتواند از جهات مختلف برای تیم مفید باشد، اما گارسیا تاکید کرد که باید با در نظر گرفتن نیاز بازیکنان به ریکاوری، بهترین برنامه ممکن را تدوین کنند. او همچنین به موضوع برنامهریزی لجستیکی اشاره کرد؛ بلژیک باید در منطقه غرب آمریکا (بین سیاتل، ونکوور و لسآنجلس) مستقر شود و کادر فنی به بررسی دمای هوا در لسآنجلس و یافتن بهترین محل کمپ تمرینی برای کاهش سفرهای درونقارهای میپردازد. گارسیا تصریح کرد که "جام جهانی از همین حالا شروع شده است" و کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است. همچنین با فرمت جدید جام جهانی ۲۰۲۶، در صورت صدرنشینی در گروه G، بلژیک در مرحله حذفی با یکی از تیمهای سوم گروههای دیگر روبرو خواهد شد که این قانون جذابیتهای تاکتیکی خاص خود را دارد.
مطالب مرتبط
- صعود مقتدرانه اینترمیلان در جام حذفی ایتالیا؛ درس قدرت به آخرین بازمانده سری B
- صعود دشوار بایرن مونیخ در جام حذفی آلمان با چاشنی گل به خودی حریف
- اولین برد اروپایی مورینیو با بنفیکا رقم خورد و غیبت اوسیمن گالاتاسرای را بهای سنگینی واداشت
- کیوان رستم آبادی با اقتدار به فینال کشتی آزاد المپیک ناشنوایان ۲۰۲۵ توکیو راه یافت
آرمان عطایی
من فارغالتحصیل رشته روزنامهنگاری هستم و از همان دوران دانشجویی به حوزه خبر و تحلیل سیاسی علاقه داشتم. فعالیت حرفهای خودم را از سال ۱۳۹۴ با همکاری به عنوان خبرنگار آزاد با نشریات محلی آغاز کردم. پس از کسب تجربه، به عنوان خبرنگار میدانی و سپس دبیر سرویس اجتماعی در چندین رسانه مشغول به کار شدم. در حال حاضر، به عنوان دبیر بخش سیاسی در یک مجله خبری معتبر فعالیت میکنم و تلاش دارم با تحلیل دقیق وقایع روز، آگاهی مخاطبان را افزایش دهم.